In de inmiddels bekende serie van interviews komen experts uit het bedrijf aan het woord over het werken bij CraneSolutions. Hierbij lichten we hun functie uit en blikken we terug op mooie prestaties en bijzondere momenten. Deze keer richten we de schijnwerper op Jeroen Daalder. Voor velen is Jeroen geen onbekende. Met zijn staat van dienst is hij immers bij nagenoeg ieder bedrijf in de regio wel eens op bezoek geweest.

Droom als autoverkoper

Jeroen is geboren in Callantsoog, het kleine dorpje aan de kust in Noord-Holland. Nadat hij daarna nog enkele jaren op Texel woonde, streek hij via Alkmaar neer in Voorhout. Hij behaalde zijn HAVO-diploma en als het aan hem had gelegen, begon toen zijn jongensdroom om autoverkoper te worden. Helaas voor hem zag men een opleiding aan de IVA thuis niet zitten en daarop besloot Jeroen een baan te gaan zoeken. Met een combinatie van werken en leren kwam hij in eerste instantie terecht bij de HEMA in Noordwijk. Hier groeide hij door naar de functie van Bedrijfsleider. In het jaar 1999 was het voor hem tijd voor verandering en hij solliciteerde naar een functie als verkoper bij een bedrijf in hijs- en hefmiddelen. Hier werkte hij zo’n acht jaar en leerde hier de kneepjes van het vak. Na een korte uitstap in de wereld van het prefab beton maakte Jeroen in 2008 zijn comeback in de hijs- en hefwereld en wel bij CraneSolutions. Inmiddels werkt hij zo’n 22 jaar in de branche en voelt zich als een vis in het water.

Commercieel medewerker

Als Commercieel medewerker houdt Jeroen zich voornamelijk bezig met het aanbieden van servicecontracten, het maken van offertes en uiteraard met het aantrekken van nieuwe klanten. Hij is hierbij verantwoordelijk voor zijn eigen klantenkring. Als we hem vragen van welke werkzaamheden of taken hij de meeste energie krijgt, hoeft hij niet lang na te denken. Dit is zonder twijfel het sluiten van een mooie verkooporder bij een (nieuwe) klant. De grootste voldoening geeft het hem als hij er veel moeite voor heeft gedaan en het uiteindelijk leidt tot tevredenheid aan beide kanten.

Nucleaire industrie

Op mijn vraag welke opdracht hem het meeste is bijgebleven, is dit voor hem het sluiten van het raamcontract voor het uitvoeren van de EKH-keuringen en het onderhoud bij een klant in de nucleaire industrie. Slapeloze nachten heeft Jeroen gehad van een probleem bij een klant in de petrochemie. Bij deze klant moest het Atex-takel “door een bocht” heen met alle uitdagingen van dien.

Servicegericht

Als Jeroen zichzelf in één zin zou moeten omschrijven, moet dit zijn: enthousiast, positief, flexibel en een snelle verkoper. Op de vraag wat hij voor onze klanten kan betekenen, volgt het antwoord al snel. Dit is het ontzorgen van de klant op het gebied van service en onderhoud van alle hijs- en arbeidsmiddelen. Als we kijken naar de toekomst, zou hij zijn technische kennis van kranen nog verder willen ontwikkelen. Een kenmerk voor het werken bij CraneSolutions is volgens Jeroen het bieden van een oplossing voor nagenoeg ieder probleem op het gebied van hijsen of service.

Jaarrond BBQ-en

Jeroen start zijn werkdag het liefst op met een rondje wandelen met de hond, vervolgens een bakje koffie en dan vóór half negen aanwezig zijn bij de eerste klant. In zijn vrije tijd is Jeroen met de hond te vinden in het bos of op strand met aansluitend een bezoek aan het terras. Verder houdt hij erg van een feestje op zijn tijd en barbecueën doet hij het liefst het hele jaar door. Als advies voor nieuwe, toekomstige collega’s geeft hij mee dat ze een flexibele instelling moeten hebben en geen 9 tot 5 mentaliteit.

Zoals gebruikelijk sluiten we het interview af met de vraag om de inmiddels bekende zin af te maken. Ik ben pas tevreden als: “… alles is gelopen zoals ik het had bedacht en begroot”.

Lijkt het jou na het lezen van dit artikel leuk om de nieuwe collega te worden van Jeroen? Lees dan onze vacatures eens door. We maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek.

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact op met Annelies Kulk