In onze serie van interviews laten wij experts uit ons bedrijf aan het woord over het werken bij CraneSolutions. Het is de bedoeling hun functie uit te lichten, terug te blikken op mooie prestaties óf om nieuwe collega’s voor te stellen. In dit interview stellen wij Claudia voor; zij is een oude bekende. Zij verdiende haar sporen al eerder op het gebied van de financiën bij CraneSolutions en is nu terug van weggeweest. De hoogste tijd dus voor een interview.
Route naar CraneSolutions
Claudia is pas 51 jaar geworden en is woonachtig in Voorhout. Na het afronden van de opleiding MBA behaalde zij in de avonduren haar diploma SPD en deed op haar negentiende haar intrede in de wereld van de financiën. Dit was niet geheel onverwachts aangezien haar gehele familie hierin werkzaam is. Haar eerste baan was bij een administratiekantoor in Noordwijk. Hier was het heel gewoon om veel overuren te maken maar daarna wel met alle collega’s de kroeg in te gaan; een gezellige tijd. Via verschillende dienstbetrekkingen bij accountantskantoren en het bedrijfsleven, kwam zij in 2007 bij Kraan Service Katwijk in dienst.
Tussenstap als doktersassistente
Hier runde zij samen met collega Mariëlle de afdeling administratie en na vier jaar werd Rianne toegevoegd aan het team. In de 13 jaar die volgden, zag Claudia het bedrijf groeien en ontwikkelde het team zich uit tot een goed en gezellig team van vier dames (inclusief personeelszaken). Twee jaar geleden gooide Claudia het roer om en startte zij de opleiding tot doktersassistente en rondde deze met succes af. Logischerwijs ging zij in deze periode ook werken als doktersassistente en verliet hiervoor in september 2020 CraneSolutions. In de periode die volgde bleef het contact met oud-collega’s bestaan en kwam het besef dat zij het oude werk en collega’s miste. Onlangs kwam de vacature van Controller vrij en na een goed gesprek was de keuze snel gemaakt.
Energie van procesverbetering
Als ik Claudia vraag naar haar belangrijkste werkzaamheden op dit moment, volgen de te verwachten werkzaamheden zoals: maandelijkse rapportages, jaarrekeningen, belastingaangiftes en liquiditeitsplanningen. Daarnaast geeft zij leiding aan de afdeling administratie en is lid van het Managementteam. Procesverbetering is hierdoor een belangrijk onderdeel van de functie. Dit is ook waar zij de meeste energie van krijgt; het samen met collega’s kijken naar verbeteringen binnen de organisatie. Op mijn vraag hoe Claudia terugkijkt op haar eerste maand bij CraneSolutions, dan begint zij al te lachen. Zij is iedere dag blij om aan het werk te gaan en heeft de draad weer snel opgepakt; het voelt eigenlijk weer als normaal.
Gezellige sfeer
Als ik vraag waar Claudia zichzelf ziet over vijf jaar, dan hoopt zij nog meer bezig te zijn met verbeteringen in plaats van alleen dingen op te lossen. Zij wil kijken naar het grotere geheel en bepalen waar verbeteringen mogelijk zijn waardoor we weer een stap verder komen. Op de vraag wat zij een kenmerk vindt voor het werken bij CraneSolutions, hoeft Claudia niet lang na te denken. Dat is hard werken, maar wel met tijd voor leuke en gezellige dingen. De sfeer is altijd goed en de feestjes zijn gezellig. Een advies voor nieuwe, toekomstige collega’s heeft zij wel: “Neem rustig de tijd om alles op je te laten inwerken en ga vooral meekijken op de afdelingen om te weten wat er speelt”.
‘Ik ben pas tevreden als …’
Ook Claudia begint haar werkdag het liefste met een goed kop koffie en dan bij voorkeur vroeg op kantoor voordat iedereen binnenkomt. Op mijn vraag hoe Claudia zichzelf zou omschrijven, komt zij al snel uit bij “sociaal, leergierig, punctueel en bovenal positief”. In haar vrije tijd gaat Claudia graag spinnen in de sportschool en houdt zij van terrasjes pakken en leuke dingen doen met vriendinnen. Zoals gebruikelijk sluit ik dit interview af met de vraag om de bekende zin af te maken: Ik ben pas tevreden als … “alles op tijd af is en we ook nog gelachen hebben”.
Lijkt het jou na het lezen van dit artikel leuk om samen te werken met Claudia en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan onze vacatures eens door. We maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek met je!