De laatste jaren heeft iedereen wel gemerkt dat de levertijden een stuk langer zijn geworden en de snelle verkrijgbaarheid van materialen, onderdelen en kraancomponenten niet altijd meer vanzelfsprekend zijn.

Niet alleen voor de takel-specifieke onderdelen, maar zelfs ook de normale slijtdelen waren soms lastig verkrijgbaar.

Dit heeft ook regelmatig tot onbegrip geleid bij onze klanten en soms ook tot verlies van een trouwe klant. Als een kraan, takel of hijswerktuig namelijk stilvalt en de voortgang van productie bij de klant in het geding komt, dan wordt het spannend. Klanten verwachten een snelle en kundige interventie van de servicemonteurs van CraneSolutions – zoals ze van ons gewend zijn – en dat we de productie met minimale tijdverlies door kunnen laten gaan. Als de beoogde onderdelen – en dan met name de gangbare slijtdelen – niet beschikbaar zijn, dan liggen vervelende discussies voor de hand. Wij willen dat voor zijn!

Voorraden opschroeven

Aangezien wij serviceverlening hoog in het vaandel hebben staan, is er enige tijd geleden besloten om niet alleen onze voorraad aan STAHL-onderdelen en slijtdelen flink te verhogen, maar ook nog complete STAHL-kettingtakels, staaldraadtakels, wielkasten en rijaandrijvingen. We willen onze klanten nóg beter van dienst kunnen zijn en calamiteiten sneller oplossen. Het repareren van een STAHL-takel is nu vaker mogelijk met onderdelen die wij zelf op voorraad hebben. Ook het vervangen van een complete takel behoort nu tot de mogelijkheden. Dit scheelt vaak 12 tot 16 weken levertijd van de fabrikant.

Jarenlange ervaring

Maar ook voor de verkoop van complete kettingtakels, staaldraadtakel en zelfs bovenloopkranen zijn er nu veel meer mogelijkheden, omdat we deze direct uit voorraad leveren. Het vraagstuk van wat we wel of niet op voorraad nemen, is uitdagend. Er zal altijd wel weer iets zijn, dat je net niet hebt liggen, maar door een nauwkeurige selectie van gangbare modellen en op basis van jarenlange ervaring hebben we nu toch een vrij compleet programma op voorraad liggen.

Natuurlijk is het al met al een flinke investering, maar de postieve reacties van onze klanten zijn onbetaalbaar. Al heel wat calamiteiten hebben we snel kunnen oplossen en dat spreekt voor ons. De mond-tot-mondreclame krijgt vorm en zelfs voor ons onbekende bedrijven worden naar ons doorverwezen. Dat veel onderdelen slecht verkrijgbaar zijn, is een breed probleem. Gelukkig niet bij CraneSolutions. Mocht je nog naarstig op zoek naar onderdelen? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact op met Marco Lindhout