Jarenlang vulden onze monteurs de papieren werkbonnen in, welke door onze klanten ondertekend werden voor akkoord. Onze nieuwe digitale werkbon is de volgende stap om snel en adequaat onze servicemonteurs aan te sturen en de dienstverlening naar onze klanten te verbeteren.
Wat betekent dit voor onze klanten
In de praktijk betekent de digitale werkbon het einde van papieren romslomp. De opdrachtgever tekent op de iPad voor akkoord en de app verstuurt per e-mail de digitale werkbon. Het voordeel: minder verspilling van papier. Ook is de informatie op de digitale werkbon uitgebreider; de werkomschrijving staat er bij, aan welke kranen gewerkt is, eventuele opmerkingen van de monteur en de gebruikte materialen. Daarnaast komen de werkbonnen direct bij ons op kantoor binnen, waardoor we eventuele vervolgacties gelijk in gang zetten en wij u nog sneller van dienst zijn.
Enthousiaste monteurs
In het begin is al het nieuwe natuurlijk even wennen. Onze monteurs werken er nu een paar weken mee en zijn allemaal enthousiast. In plaats van een grote hoeveelheid mails, staat alles tegenwoordig overzichtelijk in de app. Ook is de informatie van de kranen goed te bereiken en koppelen we de EKH-rapporten aan elke kraan. Alle informatie is 24/7 online te raadplegen. Ook de oudere digitale werkbonnen blijven beschikbaar, zodat de geschiedenis van elk object aanwezig blijft. En betere en overzichtelijkere informatie betekent snellere en betere conclusies.
Efficiënt werken op kantoor
Niet alleen op de werkvloer, maar ook op het kantoor is de digitale werkbon een uitkomst. De werkbonnen worden bij binnenkomst direct verwerkt. Ook kunnen de monteurs foto’s aan de werkbonnen toevoegen, wat natuurlijk zorgt voor een betere afstemming tussen kantoor en werkvoorbereiding. Daarnaast is het inplannen van de monteurs eenvoudiger geworden.
Nieuwe stap
Met de digitale werkbon heeft CraneSolutions een mooie stap gezet in het digitaal en geautomatiseerd werken. We willen onze bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk inrichten en onze organisatie future-proof maken, maar daarmee we zijn er nog niet. We blijven ons verder ontwikkelen om onze klanten steeds beter van dienst te zijn en om de administratieve last van onze monteurs en binnendienst te verminderen.
Ben je ook klaar met al dat papierwerk in de buitendienst en toe aan een nieuwe uitdaging? Kijk naar onze vacatures of neem meteen contact met ons op. We maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek.